אזורים

הרחקת יונים במודיעין

מי שחווה התמקמות של יונים ממש מול חלונו יודע שזה לא תמים ונעים כמו שנשמע בשירים וסיפורים. להיפך- זה רועש, מלכלך ובמקרה הפחות טוב גם עלול להפיץ מחלות ולהעביר כינים ושלל יצורים שאיש אינו מייחל להם בביתו. לכן, תחום הרחקת יונים הולך ותופס תאוצה, במיוחד הרחקת יונים במודיעין או בכל אזור עירוני אחר במרכז הארץ המלא ביונים וגם צפוף. מהן השיטות להרחקת יונים? איך אפשר לעשות זאת כך שהיונה לא תיפגע אך מנגד גם לא תרצה לחזור עוד?

למצוא את דרך האמצע

על מנת להרחיק יונים לטווח ארוך יש למצוא דרך אשר תגרום להם מספיק רתיעה מצד אחד, אך מנגד כמובן שלא תפגע בהם ושלא תיחשב להתעללות בבעלי חיים. השיטות החדשות להרחקת יונים מנסות למצוא את דרך האמצע הזו אשר משלבת בין אי פגיעה ביונה לבין גרימת חוסר נוחות ורתיעה לטווח ארוך מלשוב למקום. הרחקת יונים במודיעין ובכלל, מסתבר, אינה מלאכה פשוטה. גם מרחיקי יונים הרואים עצמם כמקצוענים לא מתמודדים עם העניין בקלות רבה. היונים ידועות כעקשניות וגם אם ילכדו וישוחררו במקום רחוק הן ידעו את הדרך חזרה (אחרי הכל בדואר העסיקו אותן כשליחות במשך שנים…) אז מהן החדשות בתחום הרחקת יונים במודיעין ובארץ בכלל?

הסרט שעושה את העבודה

החדשות החמות בתחום הרחקת היונים הן ערכה להרחקת יונים הנקראת שוקטייפ. ממש כשמו, שוקטייפ הוא סרט הדבקה אשר מרחיק את היונים בעזרת שוק חשמלי קל. עם רכישת הערכה תקבלו סרט שקוף באורך עשרה מ’ (לאחר שהוא נגמר אפשר לרכוש בקלות סרט נוסף בחנויות), ספק כוח אשר מתחבר לסרט בצד אחד ואל שקע חשמלי בצד שני. כאשר יונה או כל ציפור אחרת ינחתו על הסרט (כשהוא מחובר חשמל כמובן…) הן ירגישו זרם חשמלי בעוצמה נמוכה מאוד, כזה שיגרום לחוסר נוחות ולא מעבר לכך, אך חוסר הנוחות מסוג זה מרתיע את היונים והציפורים האחרות כך שהן רואות את האזור כמסומן ויקפידו לא לחזור אליו. כך הוא מאפשר הרחקת יונים במודיעין לטווח ארוך ואפילו לצמיתות.

יעיל, נוח ובלתי נראה

אם בדרך כלל אמצעי יעיל אשר עושה טוב את העבודה הוא מסובך להתקנה ובולט בשטח, לא כך הוא במקרה של שוקטייפ. הסרט בו מעוגנים פסי האלומיניום הוא שקוף וכמעט בלתי נראה כך שאינו פוגם באסתטיקה של המקום המועד כמו שפוגמים דוקרנים או רשתות ליונים. הוא גם קל ופשוט להתקנה. רק להדביק, לחבר את הסרט לספק הכוח, ואת ספק הכוח לחבר לחשמל וזה הכל. אין צורך בבעל מקצוע שיחבר עבורכם את הסרט כפי שיש צורך בבעל מקצוע שיחבר רשתות בכדי שיהיו מותקנות היטב ולא יתפרקו. הסרט גם עמיד בכל מזג אוויר ומתחבר היטב לכל משטח, בין אם זהו עץ, מתכת, אבן או רעפים.

היונים לא מחפשות רק דירה להשכיר אלא גם להיות בעלות הבית? ניסיתם כל שיטה אפשרית ולא הלך? צרו איתנו קשר.